salam..

Tau ke ape tu ‘burp’ kan baby??
‘burp’ tu macam sendawa lah..
Lepas menyusu kan baby kene di sendawakan??
supaya tak muntah.. dan angin keluar.

Tapi, si Diah ni memang susah sangat nak ‘burp’ tau..
kadang tu banyak kali dah tepuk2 belakang dia, bukan kejap2.. tapi lama..
tetap juga tak ‘burp burp’ si kecik ni..
Nak kata tak kenyang ngan susu yang di isap, tak juga..
sebab tiap kali menyusu, dia sendiri yang akan menolak bila dah lama sangat menyusu..
dan dia menyusu memang lama..

Bila dah tak sendawa tu, dah tentulah masa tido dia akan muak susu..
dan lepas tu akan bau masam je..
Skang ni aku kerapkan letak minyak angin pada dada dan perut dia,
supaya senang angin nak keluar..

Ada siapa2 punya petua nak mudahkan baby ‘burp’??
sila beritahu aku k!

sekian dulu..
daaaaa
-chugie-

Share:
Written by Suzie Maswar
Hi! saya Suzie Maswar. Seorang Suri rumah dan Pengedar Sah Shaklee sejak tahun 2012. Master Coordinator dalam Shaklee. Founder Group Shaklee JMS since 2012. Certified Product Trainer dan penasihat kesihatan dan kecantikan anda.