Bil oh bil..
Elektrik oh elektrik..

Tak pernahnya nak turun, makin naik lagi adalah..

Bila bil melambung, dah tentulah gaji yang kita dapat akan di lebihkan lagi untuk membayar bil2 ni kan?
maka, catuan dalam perbelanjaan lain-lain juga terpaksa lah di catu.

Kesian bagi mereka yang punya pendapatan yang rendah tu. Gaji dah lah sikit..
semuanya cukup2 makan je.

Bila berlakunya kenaikan tarif elektrik ni, sudah tentulah akan menambahkan bebanan rakyat yang tidak punya pendapatan yang besar.

Bila hal ini berlaku, maka emosi akan terganggu. Bebanan semakin meningkat.

APA YANG PERLU KITA BUAT SEBAGAI RAKYAT YANG POSITIF?
1. Ambil ini sebagai satu keadaan yang positif. Jika kita terus menerus marah dan memberontak, ia akan menambahkan stress dalm diri.

2. Ambil langkah mencari pendapatan sampingan. Sekarang ni ramai orang dh mula berniaga. so, mulakan lah perniagaan kecil2an dulu. Apa yang nk di niagakan tu, anda yang perlu cari.. buat lah perniagaan yang berasaskan kebolehan diri anda. itu adalah yang sebaiknya.

3.  Kawal perbelanjaan lain-lain anda tu.. jangan membazir ye. Bila rasa nak beli barang yang tak di perlukan, ingat balik yang anda perlu simpan duit untuk waktu2 gawat anda nanti.

4.  sama2 plan dan berbincang dengan suami supaya tidak berlaku masalah dalaman rumah tangga yang melibat kan wang.

5. Jom mulakan berbiz Shaklee.. hehehehehe… ni last choice ya.. tiada paksaan, tapi amat di alu2kan..
siapa2 yang berminat untuk menjadi anak didik shaklee saya, Sila lah register diri bawah saya..

Sekian, Pesanan khidmat suka hati dari saya 😀

Chugie,
Shaklee Independent Distributor
Contact no: 012.3814786

Share:
Written by Suzie
Hi! saya Suzie Maswar. Seorang Suri rumah dan Pengedar Sah Shaklee sejak tahun 2012. Master Coordinator dalam Shaklee. Founder Group Shaklee JMS since 2012. Certified Product Trainer dan penasihat kesihatan dan kecantikan anda.